Přečtěte si, jaké otázky nám nejčastěji kladou naši stávající i potenciální zákazníci.
 
Pokud jste nenalezli odpovědi, které hledáte, spojte se s námi:
 

 
PROČ BYCH SI VŮBEC MĚL/A SPOŘENÍ VE ZLATĚ ZAKLÁDAT?
 

„Proč bych měl/a investovat do zlata?"

  • Fyzické zlato není investice. Od investice právem chcete zhodnocení – „kolik na tom vydělám?". Fyzické zlato plní jinou potřebu. Dokáže udržet hodnotu desítky a stovky let. Stejnou hodnotu, kterou dnes dokážete odložit, si v budoucnu budete moci zase vybrat.  
  • Na rozdíl od peněz a jiných "investičních" nástrojů fyzické zlato hodnotu dokáže udržet. Na rozdíl od jakékoli jiné alternativy, nikdy v historii nemělo fyzické zlato nulovou hodnotu.

„Jak mám zaručeno, že o své peníze/zlato nepřijdu?"

  • Být opatrný je správné. Od počátku spořícího plánu patří zlato pouze Vám, my jsme pouze zprostředkovatelem nákupu. Nakupujeme fyzické zlaté slitky, které dovážíme do ČR a uschováváme v bankovním trezoru v Praze. Nejde tedy o žádný virtuální podnik. 
  • Nezávislý auditor navíc každý měsíc provádí fyzický audit zásob. Ověřuje, že množství zlata v trezoru odpovídá stavu zobrazeném na klientských účtech. Auditorský zápis je klientům k dispozici k nahlédnutí.
  • Už od naspořených 20g si můžete své zlato vybrat a mít jej u sebe. Průběžné výběry 5g a 10g slitků jsou zpoplatněny podle ceníku.

„Cena zlata přece pořád klesá, vidíme to v novinách. Investoři přicházejí o investice. Proč bychom tedy měli ukládat peníze zrovna do zlata?"

  • Cena za unci nyní sice klesá, ale dlouhodobý trend v ceně zlata je jednoznačně růstový. A nejde tak úplně o cenu, jako spíš o to, že až tu cihlu jednou budete chtít prodat, budete si za ty peníze moct koupit to, co byste za to zlato mohli koupit i před x lety - jednoduše uchovává hodnotu. A nejlepší nákupy se vždycky dělají, když je cena nejníže.

„Bude mi na něco zlato během krize?"

  • Právě v krizových obdobích, kdy hodnota všech investic padá, má zlato tendenci růst – držet původní hodnotu. Drsná krize trvá řádově rok až tři roky (Argentina), nejhorší část několik měsíců (přerušené dodávky utilit, rabování, nedostatek vody a léků…). Po tomto období se s "penězi začíná od znova", to znamená, že buď přijde nová měna, nebo hyperinflace a obojí vše znehodnotí. Zůstávají nemovitosti, podíly ve firmách (pokud nezkrachovaly) a pro běžné lidi právě komodity - zlato.  

„Nelíbí se mi vágní představení firmy. Reference typu „pohybujeme se dlouho na finančním trhu" ve mě evokují snahu neříct nic konkrétního."

  • Společnost byla založena lidmi, pohybujícími se řadu let v bankovním a finančním sektoru. Jednatel Petr Pištělák působil v představenstvu jedné z významných bank, řadu let se také zabýval strategickým poradenstvím, kde se zaměřoval právě na poradenství bankám a nalezení produktů, o které mají lidé zájem. Z této dlouholeté zkušenosti právě vzešel produkt, který nyní České zlaté rezervy nabízejí - jednoduchá alternativa spoření do zlata, díky které je nyní investiční zlato dostupné opravdu všem.

„Myslíte, že je to opravdu produkt pro mě? Já si můžu cihlu koupit sám/a, nebo počkat na historicky nejnižší cenu zlata a pak ji koupit. Nemusím si spořit po 1 000 Kč několik let a během této doby kupovat kousky, jejichž cena může jít nahoru a budou tedy za rok, za dva dražší… Spíš bych čekal/a na nejnižší cenu a spekulativně koupil/a najednou více…."

  • To je právě ta spekulace, kterou my neděláme. Náš produkt je ultra konzervativní, neslibujeme žádný výnos. Naopak tvrdíme, že dlouhodobým spořením se vyhnete cenovým výkyvům, protože dlouhodobě nakupujete za průměrné ceny. Když cena roste, Vaše úspory se zhodnocují, když klesá, můžete najednou nakupovat levněji.  
  • Ne každý si také může dovolit koupit větší zlatý slitek, protože najednou nemá tolik peněz k dispozici. Proto je naše spoření ve zlatě nastaveno tak, aby si ho mohla dovolit většina lidí – spoření od nízkých měsíčních částek a s nízkým vstupním poplatkem (na rozdíl od jiných firem nabízejících zlato, které mají velmi vysoké poplatky v řádech tisíců Kč).

„Proč kupujete zlato ve fixní den? Proč nenakupujete, když je v měsíci nejnižší cena?"

  • Nakupujeme vždy jen 25. den v měsíci (nebo následující pracovní den pokud 25. připadá na svátek) právě proto, že víme, že není možné nakoupit za "nejvýhodnější cenu v měsíci". Nikdo dopředu neví a ani nemůže vědět, kdy je "právě ta nejvýhodnější cena". Kdo tvrdí, že ví, lže nebo je diletant, který neví, o čem mluví. Samozřejmě že lze spekulovat a nakupovat na základě lepších či horších předpokladů a odhadů, ale tím se zvyšuje riziko špatného nákupu. Z podstaty našeho přístupu ke spoření vůbec nespekulujeme, proto jsme stanovili fixní den, který neměníme. V důsledku tak má náš klient nákup za průměrnou cenu, za kterou se zlato prodávalo po celou dobu, kdy s námi spoří. Připočteme-li nižší než konkurenční cenu a navíc i eliminaci rizika plynoucího z případné spekulace, vede náš přístup k solidní dlouhodobě udržitelné strategii.

„Je možné nakoupit u vás zlato jednorázově?"

  • Ano. Ať už s námi spoříte, nebo ne, můžete si nakoupit zlato jednorázově v našem e-shopu

 

UŽ SPOŘÍM A MÁM OTÁZKY TÝKAJÍCÍ SE MÉHO ÚČTU

 

„Zapomněl jsem heslo do Klientského účtu. Co mám dělat?"

  • Jednoduše u vstupu do Klientského účtu uvedete číslo Vaší smlouvy a heslo resetujete. Na Váš e-mail Vám bude poslán jednorázový aktivační odkaz k nastavení nového hesla.

„Chci spořící plán ukončit. Jak to mám udělat?"

  • Jednoduše nás kontaktujete se žádostí o ukončení. Současně uvedete, co se svým naspořeným zlatem chcete udělat - vyzvednout, odprodat či ponechat v našich trezorech.

„Je pro mě výhodnější zlato odprodat nebo si ho vzít domů?"

  • To je pouze Vaše osobní rozhodnutí. Cílem spoření je nashromáždit zlato, které je Vaší finanční pojistkou. Proto pokud spořit ve zlatě již nechcete, měl/a byste si spíše zlato uchovat a odnést domů.

„Kde uvidím aktuální odkupní cenu mého zlata?"

  • Aktuální denní výkupní cenu naleznete ve svém Klientském účtu.

„Mohu si zlato vyzvednout a prodat někde jinde?"

  • To samozřejmě můžete. Pravděpodobně to však pro Vás nebude výhodné. Společnosti obchodující se zlatem vždy vyžadují ověření kvality zlata, které nepochází od nich. Nebude tomu jinak ani s naším zlatem, přestože naše slitky jsou opatřeny všemi certifikáty pravosti a pocházejí z nejlepších švýcarských sléváren. Za ověření původu a kvality, které bude po Vás jiný obchodník patrně požadovat, se účtuje vysoký poplatek.

„Nemohu si zlato vyzvednout v čas, který jsme si původně stanovili. Co mám dělat?"

  • Nejpozději 2 pracovní dny před dnem převzetí kontaktujte společnost a přímo se domluvte na novém čase.

„Mám nový občanský průkaz. Musím změnu čísla OP prokázat společnosti?"

  • Ano, je to nezbytné pro Vaši identifikaci při převzetí zlata.

„Mohu spořit pro třetí osobu? Pro syna, dceru vnuka?"

  • Ano, jistě. Je jen na Vás, pro koho spoříte. Ve formuláři smlouvy můžete jednoduše vyplnit pole "Spoření pro" a je jasné, jestli spoříte pro své vnouče, syna či dceru.

„Je moje zlato v bezpečí?"

  • Zlato je uloženo v zajištěných trezorech v Praze a v plné výši pojištěno. Z tohoto důvodu je osobní převzetí možné pouze v Praze. V případě, že si zlato nemůžete vyzvednout osobně, zašleme Vám je poštou, případně jinak doručíme do Vašich rukou. Při zaslání poštou je zlato pojištěno do plné hodnoty. Nemusíte se tak bát, že byste o své zlato přišli.